18 mei 2006

Regels zijn nou eenmaal regels en ik ben minister


Als een tsunami kwam kamerbreed alle woede, verbijstering, ongeloof en boosheid op dat ijskonijn af dat naast Donner zat en dat geen zin met meer dan vijf woorden kan uitspreken. Ik ben recht door zee. Ik ben ook minister. Ik zeg wat ik zeg. Neem dat laatste nou. Taalkundig, dus. Het betekent werkelijk niets, ik zeg wat ik zeg. Het kan helemaal niet anders. En dus is het geen verdienste te zeggen wat je zegt. Nog zoiets: regels zijn regels. Ja, wie ontkent dat dan? Ze bedoelt te zeggen dat regels belangrijker zijn dan mensen. Regels staan boven mensen. Mensen zijn er dus voor de regels. Laat al die ondernemers, die nou juist van heel veel regels afwillen, dat niet horen. Merkwaardig landje toch, waar een motie gebruikt moet worden om een andere uitgevoerd te krijgen en waar de minister-president 'vooralsnog' zal toezien dat Verdonk dat ook zal doen. Wie wil dat mens nog langer op die positie hebben? Weg ermee.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat ben jij een loser zeg. Met je aangedikte onzinnige gelul. Ik hoop dat je in je eigen soep gaar kookt. Ik denk dat je gefrustreerd bent omdat je gefaald bent in het leven. Dan maar om je heen trappen en lekker zieken. Ziegig hoor. (doe wat met dit commentaar en houdt de eer aan jezelf.)

dinsdag, 06 juni, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Mensen, die denken een mening te hebben en mij wat willen toevoegen wil ik in het gezicht kijken. M.a.w. ik wil zien met wie ik te maken heb. Wat een agressie in die paar woorden die je weet op te hoesten. Het zegt echter alles over jou als je je daarvoor zelfs achter de anonimiteit moet verbergen, lafaard. Kijk me aan en herhaal het nog eens!

donderdag, 17 augustus, 2006  

Een reactie posten

<< Home